Kommunikációs stratégia

Stratégia nélkül sem a háborút, sem a marketing versenyt sem lehet megnyerni. A kommunikációs stratégia célja információs támogatást nyújtani a márka fejlesztéséhez, a brand magasabb szintre emelése, az üzenetek eljuttatása egy meghatározott célközönség felé és a negatív vélemények kialakulásának valószínűsége csökkentése, lekommunikálása.

Nehéz kezdetek

Ismerős az az érzés, amikor úgy érzed, hogy a honlap tökéletes, minden ki van alakítva, de mégis nincsenek vásárlások?

Nem tudod úgy fellendíteni a kommunikációt és a marketinget a vállalkozásodnak, hogy ez ténylegesen látható eredményt hozzon?

Igen mi is átéltük ezt, és tudjuk jól hogy nem a te hibád.

A rendszerhiány és a célközönség hiánya miatt van ez.

Pont ezért kialakítunk egy olyan logikán alapuló rendszert, ami nyereségorientált, odafigyel a célközönségedre és tényleg olyan marketinggel fog rendelkezni a vállalkozásod, amit csak egyszer szükséges majd megcsinálni.

Csak a kezdet nehéz, ha beindul a program, a vállakozásod egy sokkal magasabb szintre fog lépni.

Higyj magadban és higyj bennünk! Mi képesek vagyunk a nulláról is felépíteni a te kommunikációs stratégiádat!

Célunk kialakítani egy olyan marketing és kommunikációs stratégiát, egy rendszert, ami tükrözi a vállalkozás születési célját. Ennek köszönhetően a célközönség felé való kommunikáció megfelelőképpen fog történni. Olyan platformon és olyan ütemezésben fog véghez menni, ami a legnagyobb profitot fogja hozni.  

A kommunikációs stratégia kezdete…

A kommunikációs stratégia kialakítása előtt fontos egyértelműen meghatározni, hogy ki a célközönségünk.

Nem egyszer tapasztaltuk, hogy a célközönség meghatározása nélkül a termék vagy elvesz a piacon, vagy magas marketingköltségvetéshez vezet. Pont e miatt a célközönség meghatározása  tán a legelső, legnehezebb és legfontosabb folyamat.

Azután, ahogy elkészült a célközönségünk portréja kezdhetünk neki a Big Idea, Key message és a hangszín (tone of voice) meghatározásához.

The Big Idea

A kommunikációs stratégiájának központja az az ötlet, amely a különböző kommunikációs csatornákon alapuló összes hirdetési tevékenységet és eseményt megalapozza. Ez az ötlet lehetővé teszi, hogy a legfontosabb üzenetet eljuttassuk a célközönséghez, és egyúttal elérje őket. A márka kreatív ötlete egyszerű és világos a célközönség számára, és szorosan kapcsolódik a márka legfontosabb üzenetéhez és platformjához, a hangszínéhez, a márkaidentitáshoz, érdeklődést vált ki és sokáig megmarad. Könnyedén beilleszthető bármely reklámcsatornában, segít a márkák felépítésében, kitűnni a versenytársaktól, és sokáig létezhet és fenntarthat egy márkát, függetlenül a jelenlététől.

Key message

Nagyon fontos meghatározni, hogy melyik az a fő üzenet ami a legjobban tudná tükrözni a vállalkozásod. Három féle üzenet típus jöhet szóba a racionális, az érzelmi és az empirikus. Különböző vállalkozásoknál különböző üzenet típust kell használni, de olyan is lehetséges hogy mindhárom kialakítása elengedhetetlen. Erre a területre is kihat a pontos célcsoport felmérés, mivel mindenkire más-más üzenet hat, különböző módon lehet eljuttatni hozzájuk azt az információt, amit mi közölni szeretnénk.

Tone of voice

Ez az a hangszín, ahogy kommunikál a vállalat a célközönséggel. A hangszín két részből áll: miről kommunikál (ezek a vállalat értékei) és hogyan adja át az üzenetet (ez meg a vállalkozás személyiségét mutatja be). Itt nem csak arról van szó, hogy hogyan szólítjuk meg a célközönséget, hanem arról is hogy hol, milyen social média platformon jelenik meg és milyen benyomást kelt a PR, a reklám és a csomagolás.

Ez csak egy pici része …

A “The Big idea”, “Key message”, “Tone of voice” csak egy kis része, amit kidolgozunk a vállalkozásod számára. Ha szeretnél beletekinteni, hogy mégis milyen terülteket fogunk elemezni az együttműködésünk során, akkor kattínts ide…

Mi sem tudtuk az elején hogyan tovább. De továbbképeztük magunkat, tanultunk és tapasztalatot szereztünk. Mára már egy olyan bevált stratégiai eszközcsomagot alakítottunk ki, ami garantáltan hatékonyabb kommunikációt fog számodra biztosítani!

Együttműködésünk folyamata

Merülés

Mindenek előtt egy hosszabb beszélgetést fogunk lefolytatni, amelynek során elmélyülünk a vállalat történetében, jellemzőiben, üzleti céljaiban, és megbeszéljük azokat a fontos részletet, amelytől függ a vállalkozás jövőbeli sikere.

Kutatás

Minőségi és kvantitatív kutatásokat folytatunk. Meg kell értenünk, hogy milyen körülmények között kezdjük el a kommunikációt, milyen fontos tényezőket és szabályokat kell figyelembe venni, hogy a kommunikáció célba érjen.

Rendszerezés

A meglévő információkból összerakunk egy több oldalas elemzési stratégiai képet, ami minden kommunikációs felületre, platformra kiterjed. Fontos számunkra az, hogy érthetően magyarázattokal alakítsuk ki a vállalatod alapját, amire majd bátran fel tudod építeni a vállalkozásod.

Utolsó lépés

Az együttműködésünk stabil és hosszútávú, mivel a kommunikációs stratégia kialakítása után van egyszer egy hónapban egy ellenőrző folyamat. Ez a folyamat mindig attól függ, hogy hogyan fogadja be a piac a vállalkozásod megjelenését és ennek függvényében segítünk a továbbhaladásban.

Ha velünk dolgozol, akkor a vállalkozásod…

1.  Egy olyan erős és kiegyensúlyozott kommunikációs stratégiát állítunk a céged mögé, ami nem avul el és a célközönséged tagjait érinti.

2.  Informatívabb oldallal gazdagodsz, ami elősegít téged abban, hogy akár kevesebb kommunikációval is elérd azt a célt, amit kitűztél magad elé.

3.   Megnövekedhet a követőtáborod a kommunikációs stílus váltásával.

4. Egy olyan kész stratégiát kapsz kézhez, amit neked csak át kell tanulmányoznod és be kell építened a vállalkozásodba. 

5.  A te fantáziád is kiteljesedhet, rávezetünk olyan dolgokra és ötletekre, amik eddig mélyen benned voltak, csak esetleg te sem merted hangosan kimondani.

6.  Soha nem fogod azt mondani, hogy soha nem éred el a céljaidat! Mi segítünk és támogatunk. Egy erős háttér felépítésével, könnyen tudsz majd új partnerekkel szerződni vagy a szolgáltatásodat/termékedet eladni.

 

Visszajelzések

Kérj árajánlatot

Írj e-mailt, hívj telefonon vagy töltsd ki az űrlapot és hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

A jelentkezéssel elfogadom az Adatkezelési tájékoztatót és Felhasználási feltételek.